A

Kuulolaitehuolto

Kuulokojeiden huolto

Kuulokojevastaavan palvelut ovat suunnattu kaikille ikäryhmille.
Vastaanotolla tehdään pieniä kuulokojeen huoltoon liittyviä toimenpiteitä sekä ratkotaan kojeen käyttöön liittyviä ongelmia.

Kuulokojevastaava ottaa myös tarvittaessa uuden korvakappalemuotin, jonka mukaan tehdään uusi korvakappale rikkoutuneen tai muuten sopimattoman tilalle.
65-vuotiaiden ja sitä vanhempien asiakkaiden kojeiden säädöt tehdään siellä, mistä laite on saatu.

Alle 65-vuotiaiden asiakkaiden kuulokojeiden säädöistä, korjauksista sekä uuden kojeen sovituksista vastaa Tampereen Yliopistollinen sairaala/Kuulokeskus.

Mikäli kuulokojeen käyttäjällä on ongelmia kojeen kanssa, kysymyksiä kojeen käyttöön, huoltoon tai toimintaan liittyen toivomme ensisijaisesti yhteydenottoa Sotesin kuulokojevastaavaan.


Kuulokojevastaavan vastaanotto toimii ajanvarauksella.

Mouhijärven neuvola: puh. 040 518 8753, arkisin klo 11-12

Punkalaitumen terveysasema: puh. 040 138 2525 ma-pe klo 11-12

Vammalan neuvola: puh. 040 138 2510, ti-pe klo 11.30-12

 


 

MUUTOKSIA TAYSIN KUULOKESKUKSEN APUVÄLINEHUOLLON ASIAKASPALVELUSSA

Kuulokeskuksen apuvälinehuolto siirtyy kokonaan ajanvaraukseen 1.9.2020 lähtien. Avovastaanotto ilman ajanvarausta loppuu 1.9.2020 lähtien. Huollon vastaanotolle voi varata ajan joko puhelimitse TeleQ takaisinsoittojärjestelmän kautta tai sähköisestä OmaTays -järjestelmästä. Järjestelmään kirjaudutaan joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kuulokeskuksen apuvälinehuoltoon voivat varata ajan vain ne asiakkaat kuulokoje- tai korvakappaleiden ongelmatilanteissa, joiden kuulokojekuntoutus on aloitettu Taysin kautta.

Kuulokeskuksessa asiakkaiden käytössä on edelleen postilaatikko, johon voi jättää kuulokojeen henkilötietojen kanssa korjaukseen. Kuulokojeen voi myös postittaa henkilötietojen kanssa Kuulokeskuksen huoltoon korjattavaksi.

Omassa kunnassa kuulokojeiden käyttäjiä palvelevat kuulokojevastaavat.