Etusivulle
Sastamalan kaupunki/Sastamalan seudun sosiaali- ja terveyspalvelut
Termillä ei löydetty valmiita ehdotuksia hakusanalle. Voit kuitenkin suorittaa haun painamalla enteriä tai klikkaamalla haku-painiketta.

Sähköiset terveyspalvelut

 

Sähköiset terveyspalvelut ovat Sastamalan sosiaali- ja terveyspalveluiden, Sotesin, tarjoama sähköisen asioinnin kokonaisuus, jossa voit asioida ammattihenkilön kanssa omaan terveydenhoitoosi liittyvissä asioissa. Sähköiset terveyspalvelut ovat maksuttomia. Viestitys tapahtuu suojatussa tietoturvallisessa yhteydessä sinun ja terveydenhuollon välillä. eHealth in English

Terveyspalveluiden sähköinen asiointi edellyttää, että teet suostumuksen/sopimuksen sähköiseen asiointiin

Suostumuksen/sopimuksen voit täyttää myös kotona valmiiksi ja toimittaa sen ensisijaisesti siihen toimipisteeseen, jossa aiot asioida sähköisesti. Muista allekirjoittaa sopimus tulostamisen jälkeen. Lomake voidaan täyttää myös asioimassasi toimipisteessä. Lomake löytyy alla olevasta linkistä.

Mikäli haluat muuttaa tai purkaa käyttösopimuksen, ota yhteyttä johonkin Sastamalan seudun sosiaali- ja terveyspalveluiden toimipisteeseen. Sopimus päättyy automaattisesti, kun asiakkuus Sotesin terveydenhuollossa lakkaa. Sähköinen asiointi ei ole tarkoitettu kiireellistä asiointia varten ja tahallinen väärinkäyttö voi johtaa käyttöoikeuden poistamiseen. 

Myös jonkun muun, esimerkiksi lapsen tai vajaavaltaisen, puolesta asiointi on mahdollista. Tämä edellyttää kirjallista sopimusta, joka tehdään terveysasemalla tai neuvolassa. Voit tulostaa puolesta asioinnin lomakkeen oheisesta linkistä. Lomake tulee palauttaa henkilökohtaisesti. 


 

Kirjaudu palveluihin:

Sähköisen asioinnin sopimus  tulostettava lomake          

           Terveyspalvelut, ajanvaraus                         Laboratorio                    Suun terveydenhuolto

                          

                Kanta.fi      

 

Terveydenhuollon sähköisiä asiointipalveluita ovat viestipalvelu, sähköinen ajanvaraus, erilaiset esitietolomakkeet.


Ajanvaraus

Terveysasemille ja neuvoloihin voi varata sähköisesti kiireettömiä vastaanottoaikoja sairaanhoitajalle, terveydenhoitajalle ja diabeteshoitajalle sekä fysioterapeutille.
Sähköisesti tehdyn ajanvarauksen voi peruuttaa viimeistään 2 vuorokautta ennen sähköisten terveyspalvelujen kautta. 

Ajanvarauspalvelussa tarjottavien vastaanottoaikojen saatavuuteen vaikuttaa aina toimipisteiden ja niissä työskentelevien henkilöiden työtilanne. Kaikki vastaanottoajat eivät ole automaattisesti tarjolla ajanvarauspalvelussa. Jos vastaanottoaikoja ei ole saatavilla, ota yhteyttä siihen toimipisteeseen, josta haluat varata ajan. Käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä fysioterapiakäynnistä peritään 15 v täyttäneeltä 10 € maksu. 

 

Huomioi alla olevat ohjeet aikaa varatessasi

Sairaanhoitajan vastaanotot

  • ihottuma / iho-oireet
  • hoitajan todistus (diagnosoitu migreeni, mahatauti ja flunssa, todistus lapsen sairaudesta)
  • ompeleiden poisto
  • lääkeinjektioiden anto (ei koske rokotuksia)

Fysioterapia/ Vammala ja Mouhijärvi

Kuntoneuvola

  • kuntoneuvolakäynti 60 min
  • Kuntoneuvolakäynnillä tarkoitetaan omatoimisen hoidon ohjantaa fysioterapian keinoin ilman lääkärin lähetettä

Neuvola

  • terveydenhoitajan todistus lapsen sairaudesta
  • korvahuuhtelu

Lastenneuvola

  • terveydenhoitajan todistus lapsen sairaudesta

Sähköisen ajanvarauksen käyttö edellyttää, että on jo asioinut kyseisessä neuvolassa ja että huoltaja on antanut suostumuksen sähköisten palvelujen käyttöön.

Ehkäisyneuvola

  • ehkäisyn aloitus 45 minuuttia. Aika on tarkoitettu ehkäisyä ensimmäistä kertaa aloittaville
  • ehkäisyn jatko 30 minuuttia. Ehkäisyn jatko hoitajan kautta on mahdollista, jos edellisestä lääkärinkäynnistä on alle kaksi vuotta.
  • ehkäisyn haku 10 min. Terveydenhoitajan ohjeistama ehkäisyn haku.
     

Opiskelu- ja kouluterveydenhuolto

Opiskelijaterveydenhuoltoon voi varata sähköisesti kiireettömiä vastaanotto- ja puhelinaikoja.  

 

Viestipalvelu

Viestipalvelun käyttö edellyttää, että sinulle on merkitty oma hoitaja potilastietojärjestelmän perustietoihin. Kysy asiasta lisää henkilökunnalta.

Viestipalvelu on tarkoitettu henkilökohtaisten terveysasioiden hoitamiseen. Palvelun kautta voit kysyä omaan terveydentilaasi liittyviä asioita terveydenhuollon ammattilaisilta, vastaanottaa heiltä viestejä tai laboratoriovastauksia hoito-ohjeineen tai saada lääkitystä koskevia tietoja. Viestipalvelu toimii suojatusti, ulkopuoliset eivät voi lukea, kopioida tai muuttaa viestejä.

Kysymyksiin pyritään vastaamaan viikon kuluessa yhteydenotosta. Viestit tallentuvat potilaskertomusjärjestelmään. 

 

Tekstiviestipalvelu

Tekstiviestipalvelun kautta voit saada ajanvarausmuistutuksen, tiedon viestipalveluun saapuneesta viestistä, laboratoriovastauksen tai muuta terveydentilaa tai asiointia koskevaa tietoa.

Tekstiviestit lähetetään numerosta 1234. Numeroon lähetettyjä viestejä ei käsitellä eikä niihin vastata. Tekstiviestit tallentuvat potilaskertomusjärjestelmään.

 


Terveyspalveluiden lomakkeet

Lomakepalvelu on tarkoitettu tiedon toimittamiseen asiakkaalta terveydenhuollon ammattilaiselle.

Lomakepalveluun pääset kirjautumalla asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kun olet kirjautunut asiointipalveluun, klikkaa vasemman laidan valikon kohdasta ”Lomakkeet”.

Kirjaudu ylläpitotilaan Windows-työasematunnuksellasi Kirjaudu ylläpitotilaan etätyötunnuksellasi
Toiminnan takaa Netland AppRunner